خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگاران معترض به دولت ترکیه در استانبول راهپیمایی کردند

کد خبر : ۱۴۶۴۵۱

معترضان علیه دحالت حزب حاکم در رسانه‌ها شعار دادند ولی نیروهای امنیتی در این راهپیمایی دخالت نکردند.

حدود ۲۰۰ نفر از روزنامه‌نگاران ترکیه در محله «بابعالی» استانبول و در اعتراض به سانسور و فشار دولت بر رسانه‌ها راهپیمایی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، معترضان علیه دحالت حزب حاکم در رسانه‌ها شعار دادند.

نیروهای امنیتی در این راهپیمایی دخالت نکردند.

یکی از روزنامه‌نگاران معترض به دولت ترکیه در این‌باره گفت: «دولت در تلاش است تا رسانه‌ها را با استفاده از مدیران یا خبرنگاران نزدیک به خود کنترل کند. اکنون خبرنگاران می‌خواهند بگویند که کافی است و برای همین ما اینجا در بابعالی گردهم آمده‌ایم.»

در پایان این راهپیمایی نیز بیانیه معترضان خوانده شد. در این متن آمده است: «سانسور به خبرنگاران فشار می‌آورد. فشار، سانسور و خودسانسوری رسانه را از بین می‌برد. نخست‌وزیر در گزارش‌های زنده و حتی زیرنویس تلویزیون هم دخالت می‌کند.»

براساس تازه‌ترین گزارش گزارشگران بدون مرز درباره آزادی رسانه‌ها در میان ۱۸۰ کشور جهان، ترکیه همچنان در جایگاه یکصد و پنجاه و چهارم ایستاده است.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران نیز از ترکیه با ۴۰ خبرنگار زندانی برای دومین سال پیاپی به عنوان بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران جهان یاد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز