خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

مخالفت بایدن و شولتز با طرح ماکرون برای تغییر استراتژی در قبال روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۳۹

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که رئیس‌جمهور فرانسه تلاش کرد تا رهبران آلمان و ایالات متحده آمریکا را متقاعد کند که موضع «ابهام راهبردی» در قبال روسیه اتخاذ کنند، با این هدف که همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز بماند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه تلاش کرد تا رهبران آلمان و ایالات متحده آمریکا را متقاعد کند که موضع «ابهام راهبردی» در قبال روسیه اتخاذ کنند، با این هدف که همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز بماند.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات گزارش داد که تلاش ماکرون پس از مخالفت رهبران آمریکایی و آلمانی با آن شکست خورد.

این روزنامه اشاره کرد که ماکرون در فوریه گذشته تماس‌های تلفنی محرمانه‌ای با «جو بایدن» و «اولاف شولتز»، رهبران آمریکا و آلمان برقرار کرد تا پایه و اساس نشست پاریس را بگذارد که امیدوار بود بر استراتژی غرب در مناقشه اوکراین تأثیر بگذارد. 

این منابع گفتند که رئیس‌جمهور فرانسه به همتایان خود گفت‌ که «آنها باید موضعی مبتنی بر ابهام راهبردی در قبال روسیه اتخاذ کنند که همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی را روی میز بگذارد.»

این روزنامه ادامه داد: «ماکرون می‌خواست از اعلام محدودیت‌های مداخله غرب - به اصطلاح خطوط قرمز - دست بردارد.»

مقامات به روزنامه گفتند که بایدن در میان ترس از اینکه ممکن است این راهکار منجر به تشدید درگیری شود، نیاز به تغییر استراتژی را زیر سوال برد.

این روزنامه توضیح داد که شولتز با این ایده مخالفت کرد و گفت که این امر خطر ایجاد تفرقه بین متحدان را بالا می‌برد و به ماکرون توصیه کرد که این اقدام را انجام ندهد زیرا باعث ایجاد احساس اختلاف در بین متحدان می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز