خبرگزاری کار ایران

روزنامه کویتی مدعی شد؛

تعهد واشنگتن برای توقف حملات اسرائیل به سوریه و لبنان در ازای عدم پاسخ ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۹۰

روزنامه الجریده کویت مدعی تعهد آمریکا به اقناع اسرائیل برای توقف حملات به سوریه و لبنان در ازای عدم پاسخ ایران به حمله دمشق شد.

به گزارش ایلنا، روزنامه الجریده کویت امروز –دوشنبه- در گزارشی مدعی شد که ایالات متحده آمریکا متعهد شده است در ازای عدم پاسخ ایران به حمله به کنسولگری خود در دمشق، اسرائیل را برای توقف حملات در سوریه و لبنان متقاعد کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت خارجه ایران مدعی شد که واشنگتن هنوز تلاش‌های خود برای متقاعد کردن ایران برای عدم پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق را متوقف نکرده است.

طبق این گزارش، این منبع گفته است آخرین پیشنهادی که ایران از واشنگتن از طریق میانجی سوئیسی دریافت کرده است، تصریح می‌کند که تهران برای دستیابی به تفاهم، تعیین مرزهای درگیری و ترسیم خطوط قرمز جدید به منظور مهار تشدید تنش در منطقه به طور مستقیم با تل آویو مذاکره کند.

به گفته این منبع، واشنگتن در پیشنهاد خود تاکید کرده است که به تهران ضمانت می‌دهد تا تل آویو را برای توقف عملیات نظامی خود در سوریه و لبنان متقاعد کند، مشروط بر اینکه ایران ایده پاسخ مستقیم به اسرائیل را به تلافی حمله دمشق کنار بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز