خبرگزاری کار ایران

دولت و معترضان اوکراینی بر سر حل بحران به توافق رسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۳

مذاکرات میان مخالفان و دولت اوکراین با میانجیگری اتحادیه اروپا و روسیه برگزار شد. در درگیری میان مخالفان و نیروهای امنیتی ۷۷ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که با مخالفان بر سر حل بحران این کشور به توافق رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ریاست جمهوری اوکراین تاکید کرد که پس از مذاکرات شب گذشته میان دولت و مخالفان این کشور که با میانجیگری اتحادیه اروپا و روسیه برگزار شد، دو طرف بر سر حل بحران به توافق رسیدند.

قرار است توافقنامه میان دولت و مخالفان اوکراین امروز - جمعه - امضا شود.

جزئیات این توافقنامه هنوز منتشر نشده است.

در همین حال، پارلمان اوکراین طی جلسه‌ای که شب گذشته برگزار شد لایحه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن همه نیروهای امنیتی از خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور خارج می‌شوند، عملیات مبارزه با تروریسم را متوقف می‌کنند و بستن راه‌ها و خیابان‌ها توسط نیروهای امنیتی نیز متوقف می‌شود.

بر اساس این لایحه که ۲۳۶ نماینده پارلمان اوکراین با آن موافقت کردند، همه معترضان بازداشت شده نیز آزاد می‌شوند.

در این لایحه آمده است که دولت باید کمک‌های لازم به خانواده‌های قربانیان و زخمی شدگان حوادثاخیر در این کشور ارائه کند.

شمار تلفات درگیری‌ها در کی یف میان معترضان و نیروهای امنیتی به ۷۵ کشته رسید که ۱۳ نفر از آنان نیروی امنیتی هستند. صد‌ها نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز