خبرگزاری کار ایران

تاکید رئییس‌جمهوری کره‌جنوبی بر ضرورت تشکیل کمیته تدارک وحدت دو کره

کد خبر : ۱۴۸۸۲۲

رییس‌جمهوری کره‌جنوبی در نشست دولت تصریح کرد که لازم است کمیته تدارک وحدت کره تحت مسئولیت رییس‌جمهوری تشکیل شده و راهکارهای سیستماتیک و سازنده‌ای را برای حل مساله وحدت پیدا کند.

«پارک گیون هایه» رییس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز - سه‌شنبه - بر ضرورت تشکیل کمیته تدارک وحدت دو کره تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی در نشست دولت تصریح کرد که لازم است کمیته تدارک وحدت کره تحت مسئولیت رییس‌جمهوری تشکیل شده و راهکارهای سیستماتیک و سازنده‌ای را برای حل مساله وحدت پیدا کند.

بر اساس این گزارش، کره‌جنوبی پس از جنگ جهانی دوم به دو کشور جداگانه تقسیم شد و در سال ۱۹۵۰ میلادی جنگی بین کره‌شمالی و کره‌جنوبی رخ داد که سه سال ادامه داشت.

کره شمالی در سال ۲۰۰۵ میلادی خود را قدرت هسته‌ای نامید و در سال‌های ۲۰۰۶،۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ میلادی آزمایشات هسته‌ای انجام داد. در قطعنامه‌های ۱۷۱۸ و ۱۸۷۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد از کره شمالی درخواست شده که آزمایشات هسته‌ای و موشکی را متوقف کرده و به مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره باز گردد.

مذاکرات شش جانبه درباره مساله هسته‌ای کره‌شمالی با حضور دیپلمات‌های بلندپایه روسیه، آمریکا، کره‌شمالی، کره‌جنوبی، چین و ژاپن از ماه آگوست سال ۲۰۰۳ میلادی با هدف توقف برنامه هسته‌ای کره‌شمالی انجام شده و سپس در سال ۲۰۰۹ میلادی متوقف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز