خبرگزاری کار ایران

اوباما درباره دخالت نظامی در اوکراین هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۴۱

اکنون عمیقا نگران گزارش‌ها درباره تحرکات نظامی توسط فدراسیون روسیه در داخل اوکراین هستیم. هر گونه تخطی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین به شدت مایه بی‌ثباتی است که نه به نفع اوکراین است، نه روسیه، نه اروپا. این اقدام به معنی مداخله عمیق در مساله‌ای است که باید توسط مردم اوکراین تعیین شود.

رئیس‌جمهوری اوکراین روسیه را متهم به استقرار نیرو در کریمه در تلاشی برای تحریک یک مناقشه نظامی با اوکراین کرده و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا هم می‌گوید که به شدت نگران تحرکات نظامی روسیه در کریمه است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، اوباما طی سخنانی که از تلویزیون‌ها پخش شد، گفت: «اکنون عمیقا نگران گزارش‌ها درباره تحرکات نظامی توسط فدراسیون روسیه در داخل اوکراین هستیم. هر گونه تخطی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین به شدت مایه بی‌ثباتی است که نه به نفع اوکراین است، نه روسیه، نه اروپا. این اقدام به معنی مداخله عمیق در مساله‌ای است که باید توسط مردم اوکراین تعیین شود.»

اوباما همچنین به روسیه چنین هشدار داد: «آمریکا همراه با جامعه بین‌المللی بر این موضع تاکید خواهد کرد که هرگونه دخالت نظامی در اوکراین هزینه خواهد داشت.»

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره این‌که گام بعدی آمریکا چه خواهد بود، فقط گفت که مقام‌های دولت وی همچنان با متحدان اروپایی و همچنین روسیه در تماس مستقیم خواهند بود.

پیش از این، «اولکساندر تورچینف» رئیس‌جمهوری موقت اوکراین روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در شبه جزیره کریمه و تلاش برای تحریک کی‌یف به منظور ورود به یک «مناقشه نظامی» متهم کرده بود.

تورچینف در سخنانی تلویزیونی گفت که مسکو می‌خواهد دولت موقت اوکراین را تحریک کند تا به این اقدام‌های «تحریک‌آمیز» واکنش نشان دهد و به این ترتیب روسیه بهانه‌ای برای تسخیر کریمه داشته باشد.

شبه جزیره کریمه یک جمهوری خودمختار در داخل اوکراین است و نیروهای پلیس آن از کی‌یف دستور می گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز