خبرگزاری کار ایران

رضا ضراب آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۶۶

دادگاه علاوه بر رضا ضراب، چهار نفر دیگر از جمله دو پسر وزرای کابینه «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه را از بازداشت موقت آزاد کرده است.

«رضا ضراب» بازرگان ایرانی مقیم ترکیه، شب گذشته با حکم دادگاهی آزاد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دادگاه علاوه بر رضا ضراب، چهار نفر دیگر از جمله دو پسر وزرای کابینه «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه را از بازداشت موقت آزاد کرده است.

بنا به گزارش‌ها محافظان ضراب هنگام آزادی وی از زندان با خبرنگاران درگیر شده‌اند.

دادگاه اعلام کرده است که مدارک لازم درباره اتهامات جمع‌آوری شده‎اند و بیم این نمی‌رود که متهمان بخواهند فرار کنند.

اواخر آذر ماه گذشته، پلیس ترکیه ده‌ها نفر را به اتهام فساد مالی دستگیر کرد. در میان بازداشت‌شدگان نزدیکان به دولت رجب طیب اردوغان نیز بودند. در آن مقطع رضا ضراب به انتقال غیر قانونی پول از طریق یک بانک متعلق به دولت ترکیه و پرداخت رشوه به نزدیکان مقام‌های دولتی متهم شد.

این بازداشت‌ها و پیگیری پرونده فساد به مساله‌ای دامنه‌دار در ترکیه تبدیل شده است.

از طرفی، دولت ترکیه دست به تغییرات و پاک‌سازی‌هایی در قوه قضاییه و پلیس زده است و از طرف دیگر، در هفته‌های گذشته نوارهایی از مکالمات مقام‌های مختلف دولت، از جمله شخص نخست‌وزیر منتشر شده است که این مقام‌ها بنا به آن‌ها به فساد متهم می‌شوند.

مقام‌های دولت در مواردی اصالت این نوار‌ها را تکذیب کرده‌اند.

حزب عدالت و توسعه از سال ٢٠٠٢ قدرت را در ترکیه به دست گرفته است. این حزب خود را میانه‌رو و طرفدار شکوفایی اقتصادی معرفی می‌کند. اما منتقدان، این حزب را به تلاش برای اسلامی کردن ترکیه و انحصارگرایی متهم می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز