خبرگزاری کار ایران

اوباما و نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۹۴

در این دیدار که در کاخ سفید انجام شد٬ توجه اوباما بیشتر بر مساله صلح خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها متمرکز بود اما نتانیاهو به سرعت مساله ایران را پیش کشید.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی اطمینان داد که به تلاش برای جلوگیری از توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ در این دیدار که در کاخ سفید انجام شد٬ توجه اوباما بیشتر بر مساله صلح خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها متمرکز بود اما نتانیاهو به سرعت مساله ایران را پیش کشید.

وی به باراک اوباما گفت که جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران برای هیچ دولتی به اندازه اسرائیل مهم نیست.

نتانیاهو در سخنانش در آغاز دیدار با باراک اوباما با اشاره به چالش‌هایی که دو طرف با آن روبه‌رو هستند٬ گفت: «از میان این چالش ها، بزرگ‌ترین آنها بدون شک برنامه هسته‌ای ایران است.

دیدار اوباما و نتانیاهو در حالی برگزار شد که نشست سالانه «کمیته روابط عمومی آمریکا اسرائیل»(ایپک) که یک لابی قدرتمند هوادار اسرائیل است، در واشنگتن درحال برگزاری است.

این نشست با حضور ۱۴ هزار فعال برگزار می‌شود و انتظار می‌رود حدود دو سوم اعضای کنگره هم در طول چهار روز نشست در آن حضور یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز