خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع آمریکا:

واشنگتن همکاری نظامی با مسکو را معلق می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۹۸

سخنگوی پنتاگون گفت که به دنبال تحولات اوکراین٬ واشنگتن همکاری‌های نظامی خود با مسکو را به حال تعلیق درمی‌آورد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن همکاری‌های نظامی خود با روسیه را معلق می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه٬ «جان کربای» سخنگوی پنتاگون گفت که به دنبال تحولات اوکراین٬ واشنگتن همکاری‌های نظامی خود با مسکو را به حال تعلیق درمی‌آورد.

وی از روسیه خواسته است طبق موافقت‌نامه‌ای که بر ناوگان دریای سیاه این کشور حاکم است، نیروهایش را در کریمه به پایگاه‌های خود باز گرداند.

دریاسالار کربای گفته است که تعلیق همکاری‌ها مربوط به «تمرین‌ها، ملاقات‌های دو طرفه، دیدارها در بنادر و کنفرانس‌های در حال برنامه‌ریزی می‌شود».

وی در عین حال تاکید کرده است که آمریکا از نزدیک بر بحران نظارت می‌کند و افزوده است که تغییری در حضور این کشور در دریای سیاه یا جاهای دیگر رخ نداده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که نیروهای دریایی آمریکا به عملیات و تمرین‌های معمول و از پیش برنامه‌ریزی‌شده خود با هم‌پیمانان و متحدان خود در منطقه ادامه می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه از قول مقام‌های رسمی گزارش داد که تنها ناو آمریکایی در دریای سیاه، «یو‌اس‌اس تایلور» است که در حال حاضر در بندری در ترکیه در حال تعمیرات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز