خبرگزاری کار ایران

هواپیماهای تجسسی ناتو مرزهای اوکراین را زیر نظر می گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۵۱۷

یک سخنگوی ناتو گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه دستور این اقدام را صادر کرده است.

ناتو قرار است برای زیر نظر گرفتن مرزهای اوکراین هواپیماهای تجسسی خود را در لهستان و رومانی مستقر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، یک سخنگوی ناتو گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه دستور این اقدام را صادر کرده است.

این مقام گفت: «همه پروازهای هواپیماهای تجسسی آواکس فقط بر فراز کشورهای عضو پیمان انجام خواهد شد.»

هم‌زمان روسیه درحال افزایش تسلط خود بر ناحیه خودمختار کریمه است. این ناحیه که در اصل بخشی از اوکراین است، قرار است یکشنبه آینده یک همه‌پرسی برای پیوستن به روسیه برگزار کند.

در تازه‌ترین اقدام در روز دوشنبه، مردان مسلح – که گفته می شود نیروهای روس و شبه نظامیان بومی هستند – یک بیمارستان نظامی را در کریمه به تصرف خود در آوردند.

آواکس‌ها توانایی نظارت بر وسایل نقلیه در زمین را دارند اما هدف اصلی آنها ایجاد اطمینان است. پروازها از پایگاه‌هایی در آلمان و انگلیس انجام خواهد شد.

یک سخنگوی ناتو تصمیم تازه را «اقدامی مناسب و مسئولانه و در راستای تصمیم ناتو برای تقویت فرآیند ارزیابی عواقب بحران(اوکراین) برای امنیت ناتو» توصیف کرد.

آمریکا قبلا با اعزام شش جنگنده اف - ۱۵ دیگر به ماموریت گشت‌زنی ناتو در جمهوری‌های بالتیک تلاش کرده است به متحدانش در اروپا اطمینان دهد. این کشور همچنین دوازده جنگنده اف - ۱۶ رای برای آموزش های نظامی به لهستان فرستاده است.

دولت اوکراین و همچنین کشورهای غربی می‌گویند که پیوستن به روسیه طی یک همه‌پرسی غیرقانونی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز