خبرگزاری کار ایران

ویکتور یانوکوویچ:

رئیس‌جمهوری قانونی اوکراین هستم

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۶۶۵

یانوکوویچ تاکید کرد که بر اساس قانون اساسی اوکراین همچنان رئیس‌جمهوری مشروع این کشور است.

«ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری اوکراین امروز – سه‌شنبه – در جمع خبرنگاران گفت که افسران و سربازان اوکراینی که به سوگند خود وفادار هستند، به دستورات جنایتکارانه دولتی که به دنبال کودتا در این کشور روی کار آمده است، عمل نخواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، یانوکوویچ تاکید کرد که بر اساس قانون اساسی اوکراین همچنان رئیس‌جمهوری مشروع این کشور است.

وی طی بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد: «من هنوز زنده بوده و همچنان رئیس‌جمهوری قانونی اوکراین هستم.»

یانوکوویچ همچنان از مقام‌های غربی که دولت جدید در کی‌یف را به‌رغم شیوه‌‌ای که روی کار آمده است، به رسمیت شناخته‌اند انتقاد کرد.

وی در این‌باره گفت: «آیا چشمانتان را بسته‌اید، آیا فراموش کرده‌اید فاشیسم چیست.»

رئیس‌جمهوری برکنار شده اوکراین همچنین از تصمیم واشنگتن برای اعطای وام یک میلیارد دلاری به مقام‌های جدید کی‌یف انتقاد کرده و تاکید کرد که قانون آمریکا حمایت مالی از دولت‌هایی که در جریان کودتای نظامی روی کار آمده و دولتی مشروع را ساقط کرده‌اند، منع می‌کند.

وی افزود که استانداردهای زندگی شهروندان اوکراینی به دلیل سیاست‌های ریاضت اقتصادی که دولت برای تضمین کمک‌های مالی غرب ناچار به اتخاد آن خواهد بود، روند نزولی خواهد داشت.

یانوکوویچ با بیان این پیش‌بینی که مقام‌های جدید کی‌یف احتمالا وی و روسیه را مسئول این بحران اقتصادی معرفی خواهند کرد، تاکید کرد که این نتیجه‌گیری نادرست است.

وی با اشاره به تحولات شبه‌جزیره کریمه، گفت که دولت غیرقانونی، حتی به توسل به زور و سلاح نیز دستاوردی نخواهد داشت.

یانوکوویچ در ارتباط با همه‌پرسی که قرار است یکشنبه ماه مارس در ارتباط با آینده شبه جزیره کریمه برگزار شود، موضع خاصی اتخاذ نکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز