خبرگزاری کار ایران

۱۳ فرمانده گروه‌های مسلح در یبرود کشته شدند

کد خبر : ۱۵۴۰۲۰

طی ساعت‌های گذشته در درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح، ۱۷۰ فرد مسلح که بیشتر آن‌ها وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» بودند، توسط ارتش کشته شدند.

ارتش سوریه ۱۷۰ فرد مسلح از جمله ۱۳ فرمانده میدانی گروه‌های مسلح را در شهر «یبرود» کشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، یک منبع نظامی سوری گفت که طی ساعت‌های گذشته در درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در یبرود واقع در منطقه مهم و استراتژیک «القلمون» ۱۷۰ فرد مسلح که بیشتر آن‌ها وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» بودند، توسط ارتش کشته شدند.

این منبع افزود که ۱۳ فرمانده میدانی گروه‌های مسلح از جمله کشته‌شدگان درگیری‌های شدید یبرود هستند.

یک فرمانده میدانی ارتش سوریه نیز گفت که گروه‌های مسلح فرماندهان مهمی را در جنگ یبرود از دست دادند.

وی افزود که فرمانده گروه «ابدال الشام» در یبرود کشته شد و «ابو مالک» امیر جبهه النصره در القلمون زخمی شده و «ابو عزام الکویتی» یکی از فرماندهان میدانی جبهه النصره هم کشته شده است.

در همین حال، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل شهر یبرود را به طور کامل از گروه‌های مسلح بازپس گرفت.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش در حال پاک‌سازی مناطق مختلف این شهر مهم هستند.

بنا بر این گزارش، یبرود آخرین پناهگاه گروه‌های مسلح در نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه به شمار می‌رود و کنترل دوباره آن توسط ارتش به دولت سوریه کمک می‌کند تا جاده زمینی دمشق به سواحل سوریه را امن کرده و خط امداد رسانی گروه‌های مسلح از لبنان را قطع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز