خبرگزاری کار ایران

۵۲۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین مصر به اعدام محکوم شدند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۲۶۲

برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که «محمد بدیع» رهبر کل سابق اخوان و «سعد الکتاتنی» رئیس سابق پارلمان مصر در فهرست اعدامی‌ها قرار دارند.

دادگاهی در مصر ۵۲۹ عضو جماعت اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الاهرام، دادگاه جنایی شهر «المنیا» در جنوب قاهره احکام اعدام ۵۲۹ عضو جماعت اخوان به اتهام دست داشتن در حوادثخشونت بار پس از پایان خونین تحصن هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر در میدان «رابعه عدویه» در قاهره را برای بررسی به مفتی این کشور فرستاد.

این دادگاه ۳۹۷ نفر از ۵۲۹ اخوانی را به طور غیابی به اعدام محکوم کرد.

این افراد جزء ۵۴۷ اخوانی هستند که متهم به حمله به مرکز پلیس «مطای» و کشتن یکی از افسران این مرکز، شروع به قتل یک پلیس و افسر دیگر، تیراندازی به سمت مرکز پلیس مطای و دست یافتن به سلاح‌های آن هستند.

۱۷ نفر از متهمان حمله به مرکز پلیس مطای تبرئه شدند.

در همین حال، برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که «محمد بدیع» رهبر کل سابق اخوان و «سعد الکتاتنی» رئیس سابق پارلمان مصر در فهرست اعدامی‌ها قرار دارند.

بنا بر این گزارش، بیش از ۵۵۰ هوادار مرسی در جریان پایان تحصن میدان رابعه عدویه در قاهره به ضرب گلوله ارتش و نیروهای امنیتی در یک روز کشته شدند و این حادثه باعثبروز درگیری های خونین اخوان و نیروهای ارتش و امنیتی در سراسر مصر که هنوز نیز ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز