خبرگزاری کار ایران

نیروهای امنیتی مصر باز هم هواداران مرسی را به گلوله بستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۸۳۶

نیروهای امنیتی مصر در حمله به تظاهرات هواداران مرسی در شهرهای مختلف پنج نفر از جمله یک روزنامه نگار را کشته، ده‌ها نفر را زخمی و ۷۹ نفر را نیز بازداشت کردند.

در حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر ۵ نفر از جمله یک روزنامه نگار کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان هوادار مرسی در شمال شرق قاهره پنج نفر از جمله یک روزنامه نگار مصری کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که در این درگیری‌ها که از گلوله‌های واقعی و گلوله‌های تفنگ شکاری استفاده شد، ۱۱ نفر نیز زخمی شدند.

وزارت کشور مصر هواداران مرسی را متهم به آشوب و آتش زدن یک فروشگاه و نیز تعدادی از خودروهای شخصی کرد.

در بیانیه وزارت کشور مصر همچنین آمده است که نیروهای امنیتی مصر ۱۰ نفر از هواداران مرسی را در قاهره بازداشت کردند.

یک منبع امنیتی مصری نیز گفت که «میاده اشرف» روزنامه نگار روزنامه خصوصی «الدستور» که در حال پوشش خبری درگیری هواداران مرسی و نیروهای امنیتی در قاهره بود از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه «الاهرام» نیز نوشت در درگیری‌های قاهره ده‌ها نفر زخمی شدند.

شاهدان عینی نیز گفتند که به جز مناطق مختلف قاهره، «الجیزه»، اسکندریه و تعدادی دیگر از شهرهای مصر شاهد درگیری شدید نیروهای امنیتی و هواداران مرسی بود.

این شاهدان افزودند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

برخی منابع امنیتی نیز گفتند که هواداران مرسی تعدادی از خودروهای وابسته به افسران امنیتی را در شهرهای مختلف به آتش کشیدند.

از طرف دیگر وزارت کشور مصر تاکید کرد که نیروهای امنیتی ۷۹ تظاهرکننده را در مناطق مختلف مصر بازداشت کردند.

بنا بر این گزارش، هواداران مرسی در اعتراض به کاندید شدن «عبدالفتاح السیسی» وزیر سابق دفاع مصر برای انتخابات ریاست جمهوری آینده در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز