خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

سیاست فرانسه بخشی از بحران در سوریه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۹۶۵

دیدگاه فرانسه نسبت به اوضاع سوریه بر اساس بی‌طرفی نیست. سیاست فرانسه بر اساس منطق طایفه گرایی و تجزیه منطقه است.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت که سیاست فرانسه بخشی از راه حل بحران در سوریه نیست بلکه بخشی از بحران است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الجعفری در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست شورای امنیت درباره نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه در واکنش به سخنان نماینده فرانسه درباره علل منتقل نشدن مواد شیمیایی نظامی سوریه به خارج از این کشور گفت که دیدگاه فرانسه نسبت به اوضاع سوریه بر اساس بی‌طرفی نیست.

وی افزود که سیاست فرانسه بر اساس منطق طایفه گرایی و تجزیه منطقه است.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل تصریح کرد که سیاست فرانسه بخشی از بحران در سوریه است و نه بخشی از راه حل بحران.

الجعفری تاکید کرد که فرانسه از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند که اقدام به تخریب در این کشور می‌کنند؛ فرانسه باید به مسئولیت خود در برابر کمیته‌های ویژه مبارزه با تروریسم در شورای امنیت عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به حمله گروه‌های تروریستی به شمال استان «لاذقیه» گفت که هدف از حمله گروه‌های تروریستی به بخشی از ساحل سوریه به ویژه به شمال لاذقیه ایجاد یک فاجعه از طریق حمله به مواد شیمیایی خطرناک و به چالش کشیدن دولت سوریه در برابر سازمان ملل و شورای امنیت و نیز تضعیف همکاری دولت سوریه و سازمان ملل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز