خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت درباره اوکراین نشست اضطراری تشکیل داد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۳۶

این نشست ساعاتی پیش از ضرب‌الاجل صبح دوشنبه دولت اوکراین برای توسل به اقدام نظامی علیه شبه نظامیان هوادار روسیه در شرق اوکراین برگزار شد و نتیجه ملموسی در پی نداشت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد طی نشستی اضطراری بحران اوکراین را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این نشست ساعاتی پیش از ضرب‌الاجل صبح دوشنبه دولت اوکراین برای توسل به اقدام نظامی علیه شبه نظامیان هوادار روسیه در شرق اوکراین برگزار شد و نتیجه ملموسی در پی نداشت.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در این جلسه روسیه را متهم کرد که ناآرامی‌های جاری در شرق اوکراین را سازماندهی کرده است.

وی گفت: «ما می‌دانیم که چه کسی پشت این وقایع است. در واقع، تنها کشور در این منطقه که توانایی اقدام‌های نظامی هماهنگ را دارد، روسیه است.»

اما «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با رد اتهام‌های آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد که این نشست فرصتی است برای غرب تا از بروز جنگ داخلی در اوکراین جلوگیری کند.

وی گفت: «کی‌یف باید توسل به زور علیه شرق اوکراین را متوقف و گفت‌وگوی واقعی را شروع کند.»

«مارک لیال گرانت» نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد، نیز با انتقاد شدید از اقدام‌های روسیه، اوضاع شرق اوکراین را به شدت خطرناک دانست.

وی گفت که روسیه تلاش می‌کند اراده‌اش را از طریق پروپاگاندا، ارعاب و اقدام نظامی بر مردم اوکراین تحمیل کند. وی رفتار روسیه را غیرقابل قبول دانست.

نماینده انگلیس از روسیه خواست که نیرو‌هایش در مرزهای اوکراین را کاهش داده و از تشدید تنش خودداری کند. وی گفت که روسیه بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار نیرو در مرزهای شرقی اوکراین مستقر کرده است.

«فرناندز تارانکو» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز در این جلسه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل پنج شهر در شرق اوکراین شاهد ناآرامی بوده‌اند و ساختمان‌های دولتی به تصرف مردان مسلح درآمده است.

این مقام سازمان ملل متحد هشدار داد که اوضاع اوکراین بیش از همیشه انفجاری شده است.

جلسه «مشورتی» شورای امنیت در حالی برگزار شد که دولت اوکراین از احتمال عملیاتی گسترده علیه شبه نظامیان مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین که در چند شهر ساختمان‌های دولتی را تصرف کرده‌اند، خبر داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز