خبرگزاری کار ایران

ادامه جست‌وجوی هواپیمای مالزیایی به کمک ربات بلوفین

کد خبر : ۱۶۰۰۲۰

در صورتی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد، قرار است امروز – سه‌شنبه - این ربات کار خود را از سرگیرد

نخستین ماموریت ربات زیردریایی که برای جست‌وجوی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی به اعماق اقیانوس هند فرستاده شده بود، بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، ربات بلوفین ۲۱، پس از شش ساعت به عمق چهار هزار و ۵۰۰ متری رسید اما قادر به پایین رفتن بیشتر نبود.

در صورتی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد، قرار است امروز – سه‌شنبه - این ربات کار خود را از سرگیرد اما یک کار‌شناس استرالیایی هشدار داده است: «در این منطقه گرداب‌های زیادی وجود دارد که با شعاع بزرگی در جریان هستند. بنابراین تکه‌های لاشه هواپیما ممکن است در یک شعاع ۲۰۰ کیلومتری پخش شده باشد. علاوه بر آن، با یک سیکلون حاره‌ای روبه‌رو بودیم، یک گردباد که به این منطقه بسیار نزدیک بود و کل آن را به هم ریخت. یعنی تکه‌های هواپیما را کاملا غرق کرده است.»

از هشتم مارس گذشته، کار‌شناسان کشورهای مختلف تلاش می‌کنند راز ناپدید شدن این هواپیمای بویینگ ۷۷۷ مالزیایی با ۲۳۹ سرنشین را کشف کنند. پرواز‌ام اچ ۳۷۰، حدود ۴۰ دقیقه پس از بلندشدن از فرودگاه کوالالامپور، از مسیر خود خارج شد و سپس سیستم‌های ارتباطی آن کاملا از کار افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز