خبرگزاری کار ایران

۲۰۰ اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا می‌زنند

کد خبر : ۱۶۱۸۱۳

این اعتصاب دسته جمعی در تاریخ ۲۴ آوریل آغاز خواهد شد و هدف آن وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف سیاست بازداشت موقت است.

۲۰۰ اسیر فلسطینی که در بازداشت موقت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، تصمیم دارند در قالب طرح موسوم به «انقلاب آزادی و کرامت» دست به اعتصاب غذای نامحدود بزنند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع قدس اشغالی به نقل از «یوسف لحام» از آزادگان فلسطینی ساکن استان بیت لحم اعلام کردند که این اعتصاب دسته جمعی در تاریخ ۲۴ آوریل آغاز خواهد شد و هدف آن وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف سیاست بازداشت موقت است.

لحام که پس از گذراندن ۱۴ ماه بازداشت موقت متوالی در زندان نقب آزاد شده بود، تاکید کرد که «بازداشت موقت لکه ننگی برای بشریت است و تمامی طرف‌ها وظیفه دارند به توقف سیاست بازداشت موقت کمک کنند؛ چرا که برخی اسرای دربند بازداشت موقت بیش از ۱۰ سال بدون هیچ اتهامی توسط رژیم صهیونیستی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.»

لحام همچنین افزود که اسرای دربند بازداشت موقت تحرکات خود را از ۲۵ اکتبر سال گذشته آغاز کرده بودند و پس از برخی وعده‌ها مبنی بر توقف سیاست بازداشت موقت، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند، اما شمار این اسرا از ۹۵ نفر به ۲۰۰ نفر افزایش یافت و این پیام آشکاری مبنی بر نادیده گرفته شدن خواسته‌های منصفانه ما است.

وی افزود رژیم صهیونیستی حتی به قوانین خود نیز پایبند نیست و در حالی که بر اساس قانون نظامی، اسرا تنها باید شش ماه در بازداشت موقت باشند و در صورت وجود برخی شرایط خاص این مدت تمدید شود و در ادامه این اسیر باید آزاد شود، اما این رژیم از بازداشت موقت به عنوان وسیله‌ای برای سرکوب ملت فلسطین و تضعیف رهبران فلسطینی استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، ۵۵ اسیر فلسطینی به صورت بازداشت موقت در زندان نقب به سر می‌برند و دیگر اسرای بازداشت موقت در زندان‌های «عوفر» و «مجدو» نگهداری می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز