خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با آغاز رزمایش نظامی جدید روسیه؛

مسکو و واشنگتن یکدیگر را به تشدید تنش در اوکراین متهم کردند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۳۴

جان کری گفت که اگر مسکو اگر راه تنش‌زدایی را انتخاب کند، جامعه جهانی از آن استقبال خواهد کرد اما اگر راه دیگری برود٬ هزینه بیشتری خواهد پرداخت و همان طور که رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است ما برای این کار آماده‌ایم

هم‌زمان با آغاز رزمایش نظامی جدید روسیه در مرزهای اوکراین، مسکو و واشنگتن یکدیگر را به تشدید تنش و بحران اوکراین متهم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد٬ در همین حال کی‌یف اعلام کرد که علیه جدایی‌طلبان هوادار مسکو وارد عمل خواهد شد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا، از روسیه خواست تا تشدید بی‌ثباتی در شرق اوکراین را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که هفت روز از توافقنامه ژنو برای کاستن از تنش‌ها در اوکراین گذشته و روسیه هیچ اقدامی در راستای اجرای این توافق انجام نداده است.

وی ادامه داد: «اگر مسکو اگر راه تنش‌زدایی را انتخاب کند، جامعه جهانی از آن استقبال خواهد کرد اما اگر راه دیگری برود٬ هزینه بیشتری خواهد پرداخت و همان طور که رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است ما برای این کار آماده‌ایم».

در مقابل، «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه نیز ابراز امیدواری کرد که واشنگتن مسئولیت خود در قبال آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد را درک کند. علاوه بر این وی از آمریکا خواست تا از نفوذش بر دولت موقت اوکراین استفاده کردخ و مانع از بدتر شدن اوضاع در شرق این کشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز