خبرگزاری کار ایران

۴۰۰ زندانی سیاسی بحرینی دست به اعتصاب غذا زدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۴۱

بیش از ۴۰۰ زندانی سیاسی در زندان «جو» در شرق کشور در اعتراض به تعدی به آن‌ها و نقض آشکار حقوق‌شان دست به اعتصاب غذا زدند.

جمعیت «وفاق ملی» اعلام کرد که ۴۰۰ زندانی بحرینی در زندانی در شرق این کشور دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمعیت وفاق ملی در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشت که بیش از ۴۰۰ زندانی سیاسی در زندان «جو» در شرق کشور در اعتراض به تعدی به آن‌ها و نقض آشکار حقوق‌شان دست به اعتصاب غذا زدند.

جمعیت وفاق ملی افزود که برخی از اعتصاب کنندگان پس از گذشت دو روز از اعتصاب، از هوش رفتند.

این جمعیت مخالف حکومت بحرین تاکید کرد که حقوق زندانیان به طور آشکار نقض می‌شود.

وفاق ملی تصریح کرد که موی سرهای برخی زندانیان برای تحقیرشان تراشیده شده است.

در همین حال، خانواده‌های زندانیان سیاسی که در زندان جو دست به اعتصاب زده‌اند، خواستار دخالت صلیب سرخ جهانی و سازمان‌های حقوقی و توقف نقض حقوق زندانیان شدند.

وفاق ملی همچنین اعلام کرد که خانواده‌های زندانیان در پی جلوگیری از ملاقات و محدود شدن تماس با بستگان‌شان، به شدت نگران شده‌اند.

در مقابل، وزارت کشور بحرین بدون اشاره به جزئیات تاکید کرد که با زندانیان بر اساس قانون و چارچوب‌های معمول برخورد شده است.

بنا بر این گزارش، برخی رهبران و فعالان سیاسی و بازداشت‌شدگان امنیتی در زندان جو نگهداری می‌شوند.

این زندان نزدیک به هزار و ۵۰۰ زندانی دارد که پیش از این نیز اخباری مبنی بر بدرفتاری و نقض حقوق زندانیان در آن منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز