خبرگزاری کار ایران

حامد کرزی:

حفظ آزادی بیان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ۱۳ سال گذشته افغانستان بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۶۷۴

نهادینه کردن مردم سالاری، تقویت و حمایت از نهادهای مدنی، «دفاع از مصالح علیای کشور و اطلاع‌رسانی سالم» از اهداف اساسی و بنیادی رسانه‌ها است.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان گفته است که برای حفظ آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در ۱۳ سال گذشته تلاش‌های فراوانی کرده و موانع را از سر راه برداشته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ رئیس‌جمهوری افغانستان با اشاره با مراسم بزرگذاشت از روز جهانی رسانه‌ها و آزادی بیان در هفته گذشته گفت که این یادبود باور مردم را به آزادی بیان و اهمیت مطبوعات در جامعه «استوارتر» کرد.

کرزی در سخنرانی ۱۵ روزه خود تاکید کرد که نهادینه کردن مردم سالاری، تقویت و حمایت از نهادهای مدنی، «دفاع از مصالح علیای کشور و اطلاع‌رسانی سالم» از اهداف اساسی و بنیادی رسانه‌ها است.

این سخنرانی چهار و نیم دقیقه بود و از رادیوی ملی افغانستان پخش شد. کرزی هر ۱۵ روز به صورت رادیویی درباره مسایل مختلف برای مردم سخنرانی می‌کند.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: «در ۱۳ سال گذشته یکی از دستاوردهای بزرگ مردم، گسترش و پیشرفت بی‌سابقه رسانه‌ها و مطبوعات آزاد است.»

کرزی افزود که ما در این مدت با وجود همه دشواری‌ها، برای حفظ و گسترش آزادی بیان و آزادی مطبوعات تلاش‌های فراوانی کردیم و نگذاشتیم آزادی نوپای مطبوعات و رسانه‌های ما صدمه ببیند، شخصی یا نهادی سد راه پیشرفت آن شود.

وی گفت که آزادی رسانه‌ها در افغانستان در منطقه بی‌نظیر است و پیوسته رو به پیشرفت بوده است.

دولت افغانستان از آزادی بیان به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ ۱۳ سال گذشته یاد می‌کند.

با این حال نهادهای دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران در افغانستان همچنان این کشور را از بدترین نقاط دنیا برای روزنامه‌نگاران توصیف می‌کنند.

دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان که آمار تلفات و خشونت‌ها علیه خبرنگاران را در ۱۳ سال گذشته ثبت کرده است٬ اعلام کرده که در این سال‌ها حداقل ۴۲ خبرنگار کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز