خبرگزاری کار ایران

درگیری‌ها در شرق اوکراین ده‌ها کشته بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۱۹

بنا بر اعلام پلیس اوکراین در درگیری‌های شهر اودسا، که بین هواداران اتحاد اوکراین و جدایی‌طلبان رخ داد، بیش از ۳۰ نفر کشته‌اند.

«اولکساندر تورچینوف» رئیس‌جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد که حمله به جدایی‌طلبان شرق این کشور «کشته‌های بسیار» بر جای گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، تورچینف در عین حال گفت که عملیات علیه جدایی‌طلبان با سرعتی که انتظار می‌رفت، پیش نمی‌رود.

ارتش اوکراین از صبح جمعه به شهر اسلوویانسک که تحت کنترل جدایی‌طلبان قرار دارد، حمله کرده است.

همچنین بنا بر اعلام پلیس اوکراین در درگیری‌های شهر اودسا، که بین هواداران اتحاد اوکراین و جدایی‌طلبان رخ داد، بیش از ۳۰ نفر کشته‌اند.

رئیس جمهور موقت اوکراین هواداران روسیه در شرق این کشور را «جنایتکار» خواند و گفت که حمله روز جمعه به آن‌ها تلفات سنگینی وارد کرده است.

یکی از سخنگویان شبه‌نظامیان به خبرگزاری فرانسه گفته است که در این حمله سه نفر از فعالان هوادار روسیه و دو شهروند غیرنظامی کشته شده‌اند.

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین گفت که از میان جدایی‌طلبان بسیاری کشته و عده‌ای زیادی هم زخمی شده و بسیاری هم به اسارت درآمدند.

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین همچنین تایید کرد که دو نفر از نیروهای نظامی اوکراین نیز در این حمله کشته شدند.

در جریان این درگیری‌ها جدایی‌طلبان دو هلیکوپ‌تر نیروهای دولتی را سرنگون کردند.

اولکساندر تورچینوف از روسیه خواست که از تهدید کی‌یف دست بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز