خبرگزاری کار ایران

حمایت اقتصادی اتحادیه اروپا از اوکراین در قبال تهدید گازپروم

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۲۷

نماینده عالی‌رتبه اتحادیه اروپا در حوزه انرژی گفت که در اتحادیه اروپا خواهان قیمت واحد برای گاز هستیم تا کشورهای عضو اتحادیه بتوانند گاز را با قیمت بهتری از آنچه اکنون هست، خریداری کنند.

در حالی که شرکت روسی گازپروم ابراز نگرانی کرده است که اوکراین نتواند در طول تابستان آینده گاز کافی برای انتقال به اروپا از این شرکت دریافت و ذخیره کند، اتحادیه اروپا تاکید می‌کند که در ارتباط با قیمت گاز، از اوکراین حمایت اقتصادی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، در جریان دیداری که روز جمعه بین نمایندگان اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین درپایتخت لهستان برگزار شد، «گونتر اوتینگر» نماینده عالی‌رتبه اتحادیه اروپا در حوزه انرژی گفت: «در اتحادیه اروپا خواهان قیمت واحد برای گاز هستیم تا کشورهای عضو اتحادیه بتوانند گاز را با قیمت بهتری از آنچه اکنون هست، خریداری کنند.»

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه تهدید کرده بود که اگر شرکت گازپروم در ماه می پیش پرداختی از اوکراین دریافت نکند، از ماه ژوئن حجم گاز ارسالی به این کشور را کاهش خواهد داد.

با آغاز تحولات سیاسی اخیر در اوکراین و برکنار شدن دولت «ویکتور یانوکویچ» رئیس‌جمهوری سابق، روسیه از صدور گاز به اروپا به عنوان سلاحی برای فشار بر حامیان اوکراین استفاده کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز