خبرگزاری کار ایران

آخرین تجمع انتخاباتی حزب حاکم آفریقای جنوبی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۹۲

رقیب سفیدپوست زوما و رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک، دولت فعلی را به فساد متهم می‌کند. وی که از سال ۲۰۰۶ میلادی ریاست شهرداری کیپ تاون را به عهده دارد، تلاش زیادی کرده است تا حزب اتحادیه دموکراتیک را که بیشتر اعضای آن سفیدپوست بودند، به یک حزب چند نژادی تبدیل کند.

حزب کنگره ملی آفریقا، حزب حاکم آفریقای جنوبی که طبق نظرسنجی‌ها احتمالا در انتخابات پارلمانی هفتم می با اکثریت دو سوم آرا پیروز خواهد شد، آخرین تجمع انتخاباتی خود را برگزار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «جاکوب زوما» رییس‌جمهوری ۷۲ ساله این کشور که در برابر حدود ۱۰۰ هزار نفر از هواداران خود سخنرانی کرد، در صورت پیروزی در این انتخابات دوره ریاست‌جمهوری‌ خود را تمدید می‌کند.

طبق قانون اساسی آفریقای جنوبی، رییس‌جمهوری توسط پارلمان انتخاب می‌شود.

«هلن زیل» ۶۳ ساله، رقیب سفیدپوست زوما و رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک، دولت فعلی را به فساد متهم می‌کند. وی که از سال ۲۰۰۶ میلادی ریاست شهرداری کیپ تاون را به عهده دارد، تلاش زیادی کرده است تا حزب اتحادیه دموکراتیک را که بیشتر اعضای آن سفیدپوست بودند، به یک حزب چند نژادی تبدیل کند.

زیل که به زبان خوزا، زبان «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی کاملا مسلط است، احتمالا بیش از ۲۰ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

«ژولیوس اومالی» رییس سابق جوانان حزب کنگره ملی آفریقا، اکنون رهبری حزب یک جنبش پوپولیستی را به عهده گرفته و وعده توزیع ثروت کشور را به قشر فقیر می‌دهد.

وی به یکی از منتقدان سرسخت جاکوب زوما تبدیل شده و طبق نظرسنجی‌ها حدود پنج درصد آرا را کسب خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز