خبرگزاری کار ایران

نتایچ نهایی انتخابات پارلمانی عراق امروز اعلام می‌شود

کد خبر : ۱۶۹۰۲۱

کمیسیون مستقل انتخابات عراق تاکید کرد که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور امروز راس ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی عراق اعلام می‌شود.

کمیسیون مستقل انتخابات در عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور امروز - دوشنبه - اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات عراق تاکید کرد که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور امروز راس ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی عراق اعلام می‌شود.

در همین حال، روز گذشته یک منبع بلندپایه در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت که شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی در عراق حاکی از پیشتازی قاطع ائتلاف «نوری المالکی» نخست‌وزیر کنونی این کشور است.

این منبع تاکید کرد که نتایج اولیه بر اساس شمارش ۹۱ درصد آرای رای‌دهندگان در بیشتر استان‌های عراق است و امکان تغییر آن فقط به صورت جزئی وجود دارد.

وی تصریح کرد که «ائتلاف دولت قانون» به ریاست نوری المالکی ۹۷ کرسی، فراکسیون «المواطن» به ریاست «عمار الحکیم» ۳۳ کرسی، فراکسیون «الاحرارا»(جریان صدر) ۲۸ کرسی، «فهرست متحدون» به ریاست «اسامه النجیفی» رئیس پارلمان عراق نیز ۲۳ کرسی را از آن خود کردند.

بر اساس این نتایج، «ائتلاف ملی» به ریاست «ایاد علاوی» ۲۱ کرسی، «فهرست العربیه» به ریاست «صالح المطلک» ۱۰ کرسی، «جریان اصلاح» به ریاست «ابراهیم الجعفری» ۶ کرسی، حزب «دموکرات کردستان» به ریاست «مسعود بارزانی» ۲۰ کرسی، «اتحادیه میهنی کردستان» به ریاست «جلال طالبانی» رئیس جمهوری عراق ۱۸ کرسی و فراکسیون «تغییر» به ریاست «نوشیروان مصطفی نیز هشت کرسی را از آن خود کردند.

بقیه فراکسیون‌ها و ائتلاف‌ها نیز بین دو تا پنج کرسی را به دست آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز