خبرگزاری کار ایران

گزارش جدید دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد:

آژانس انرژی اتمی عدم انحراف هسته‌ای ایران را تایید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۳۵

بر اساس گزارش آژانس انرژی اتمی، ایران در چارچوب توافق ژنو ذخایر اورانیوم با غظلت ۲۰ درصد را کاهش داده و درباره برخی نگرانی‌های آژانس از آنچه ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور خوانده شده، پاسخ‌هایی را ارائه کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود تاکید کرد که این نهاد عدم انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تایید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس گزارش آژانس انرژی اتمی، ایران در چارچوب توافق ژنو ذخایر اورانیوم با غظلت ۲۰ درصد را کاهش داده و درباره برخی نگرانی‌های آژانس از آنچه ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور خوانده شده، پاسخ‌هایی را ارائه کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ایران روند رقیق‌سازی نیمی از مواد هسته‌ای در قالب اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصدی را تکمیل کرده است و در تاسیسات اعلام شده خود اورانیوم بالای پنج درصد غنی‌شده تولید نکرده است.

انتظار می‌رود گزارش جدید آژانس با استقبال کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ رو‌به‌رو شود.

در گزارش آژانس تاکید شده است که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد، عدم انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای اعلام شده ایران را تایید می‌کند ولی در موقعیتی نیست که تایید کند فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده این کشور ماهیت صرفا صلح‌آمیز دارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ایران و آژنس برای اجرای پنج اقدام دیگر به توافق رسیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز