خبرگزاری کار ایران

حزب استقلال بریتانیا در آستانه بزرگ‌ترین پیروزی قرن قرار گرفت

کد خبر : ۱۷۱۱۲۲

غیر از اسکاتلند نتیجه شمارش آرا حاکی از پیروزی حزب استقلال با ۲۷.۵ درصد از آرا و به دست آوردن ۲۳ کرسی پارلمان اتحادیه اورپا است.

شمارش آرا در بریتانیا نشان می‌دهد که حزب «استقلال بریتانیا» باکسب بیش از ۲۷ درصد از آرا در صدر جدول انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در بریتانیا قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ نتایج رای‌گیری در اسکاتلند هنوز مشخص نشده اما «نایجل فاراژ» رهبر حزب استقلال بریتانیا مدعی شده که یوکیپ در تمامی بریتانیا پیروز شده است.

غیر از اسکاتلند نتیجه شمارش آرا حاکی از پیروزی حزب استقلال با ۲۷.۵ درصد از آرا و به دست آوردن ۲۳ کرسی پارلمان اتحادیه اورپا است.

حزب کارگر تاکنون ۲۵ درصد از آرا و حزب محافظه‌کاران کمی کمتر از ۲۴ درصد از آرا را به دست آورده‌اند که با این حساب تاکنون هر کدام صاحب ۱۸ کرسی پارلمان اروپا شده‌اند.

با این تفاوت که حزب کارگر نسبت به انتخابات دوره پیش در سال ۲۰۰۹ هفت کرسی بیشتر به دست آورده و حزب محافظه‌کار هفت کرسی از دست داده است.

حزب لیبرال دموکرات که در دولت حضور دارد با هفت درصد از آرا در رده پنجم و پس از حزب سبز(هشت درصد) قرار گرفت و فقط توانسته است یکی از ۱۰ کرسی‌‌ که در اختیار داشتند را حفظ کنند.

قرار است نتیجه کامل شمارش آرا در اسکاتلند نیز تا ظهر امروز – دوشنبه - اعلام شود.

در صورتی که این حزب بتواند بیشترین آرا را به دست آورد، برای نخستین بار در یک قرن گذشته این پیروزی از دست دو حزب محافظه‌کار و کارگر خارج می شود و برای نخستین بار است که حزبی که هیچ نماینده‌ای در پارلمان بریتانیا ندارد، توانسته است به چنین پیروزی‌ دست یابد.

نایجل فاراژ گفته است که حزب وی در انتخابات عمومی سال آینده بریتانیا یک بازیگر جدی خواهد بود که برای اولین بار اقبال کسب کرسی در مجلس عوام پارلمان این کشور را خواهد داشت.

در انتخابات شوراهای محلی که همزمان با انتخابات پارلمان اروپا برگزار شد، حزب کارگر، حزب اصلی مخالف، نیز در حال افزایش کرسی‌های خود در شوراهای محلی است و احزاب حاکم محافظه‌کار و لیبرال دموکرات تا کنون صدها کرسی از دست داده‌اند.

موفقیت حزب استقلال بریتانیا در مناطق مختلف، از جمله اسکس(در شرق انگلستان) و رادرام(در شمال)، سبب آن شد که حزب کارگر نتواند در حدی که انتظار داشت در شوراهای محلی کرسی کسب کند.

با این حال، حزب کارگر گفته است که تا کنون در بسیاری از مناطق حساس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و انتظار دارد که با کسب اعتماد مردم نسبت به سیاست‌های خود حزب محافظه‌کار(حزب اصلی ائتلاف حاکم کنونی) را در انتخابات عمومی سال آینده شکست دهد.

تاکنون حزب کارگر در مناطق شمال شرقی و شمال غربی انگلستان و لندن سهم خود از آرا را نسبت به دوره پیش به طرز قابل ملاحظه ای افزایش داده است.

این در حالی است که حزب استقلال در مناطق شرقی مرکزی سهم بیشتری داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز