خبرگزاری کار ایران

در واکنش به کودتای ارتش؛

استرالیا روابط خود را با تایلند کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۲۵

دولت استرالیا همکاری نظامی با تایلند را به حالت تعلیق درآورده و سفر فرماندهان کودتا را به استرالیا منع کرده است.

در واکنش به کودتای ارتش تایلند و سرنگونی دولت توسط نظامیان، استرالیا روابط خود را با بانکوک کاهش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت استرالیا اعلام کرد که این کشور در واکنش به کودتای نظامی و سرنگونی دولت تایلند روابط خود را با بانکوک کاهش داده و همکاری نظامی خود را نیز با تایلند کاهش داده است.

دولت استرالیا تاکید کرد که همکاری نظامی با تایلند را به حالت تعلیق درآورده و سفر فرماندهان کودتا را به استرالیا منع کرده است.

«جولی بیشوپ» وزیر خارجه و «دیوید جونستون» وزیر دفاع استرالیا در بیانیه‌ای مشترک گفتند که استرالیا همکاری نظامی با ارتش و فرماندهان نظامی تایلند را کم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که دولت استرالیا از ارتش تایلند می‌خواهد که هر چه سریع‌تر زمینه را برای بازگشت دموکراسی و دولت قانون مهیا کند و به بازداشت‌های سیاسی پایان داده و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

در بیانیه مشترک وزرای خارجه و دفاع استرالیا آمده است که استرالیا همچنین از ارتش تایلند می‌خواهد که به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در این کشور احترام بگذارد.

در همین حال‏، «برایوت چان اوچا» فرمانده ارتش و رئیس شورای نظامی تایلند روز گذشته - جمعه - تاکید کرد که انجام اصلاحات در این کشور یک سال طول می‌کشد و پس از آن انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز