خبرگزاری کار ایران

پارلمان اسپانیا با تغییر پادشاه این کشور موافقت کرد

کد خبر : ۱۷۵۸۱۴

رییس پارلمان اسپانیا با اعلام نتیجه رای‌گیری گفت: «تصویب این لایحه برای کناره‌گیری پادشاه خوان کارلوس اول مورد تایید قرار گرفته و بلافاصله به مجلس سنا ارائه می‌شود.»

نمایندگان مجلس اسپانیا با اکثریت قاطع به لایحه کناره‌گیری «خوان کارلوس» پادشاه اسپانیا و سپردن سلطنت این کشور به پرنس «فیلیپ» رای مثبت دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ این یک رویداد بی‌سابقه از زمان برقراری دموکراسی در اسپانیا در سال ۱۹۷۸ میلادی است.

«ژسوس پوسادا» رییس پارلمان اسپانیا با اعلام نتیجه رای‌گیری گفت: «تصویب این لایحه برای کناره‌گیری پادشاه خوان کارلوس اول مورد تایید قرار گرفته و بلافاصله به مجلس سنا ارائه می‌شود.»

از مجموع ۳۴۱ نماینده پارلمان اسپانیا، ۲۹۹ نفر، عمدتا از حزب حاکم «مردم» و حزب اپوزیسیون سوسیالیست رای موافق داده و تنها ۱۹ نماینده مخالف بودند. ۲۳ نفر از نمایندگان نیز رای ممتنع دادند.

قرار است در تاریخ ۱۹ ژوئن دو روز پس از موافقت سنا با این قانون، فیلیپ ششم، پادشاه جدید سوگند یاد کند. با این حال تاریخ مراسم رسمی تاج‌گذاری به خانواده سلطنتی بستگی دارد و هنوز اعلام نشده است.

شاهزاده فیلیپ، ولیعهد ۴۶ ساله خوان کارلوس، سلطنت محبوبی را به ارثنبرده است. حدود نیمی از اسپانیایی‌ها با نظام سلطنتی موافق نیستند.

از ۱۰ روز پیش و اعلام کناره‌گیری خوان کارلوس از سلطنت، اعتراض‌های خیابانی و درخواست هایی برای برگزاری همه‌پرسی درباره نظام سلطنتی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز