خبرگزاری کار ایران

هند نخستین قسط بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۵۶

این ششمین قسط از روند آزادسازی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دارایی‌های ایران است که بر اساس توافق هسته‌ای ژنو، به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار توسط هند پرداخت شد.

منابع دولتی و صنعتی هند اعلام کردند که دهلی نو نخستین قسط از بدهی‌های نفتی خود را به ایران پرداخت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ این ششمین قسط از روند آزادسازی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دارایی‌های ایران است که بر اساس توافق هسته‌ای ژنو، به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار توسط هند پرداخت شد.

قسط‌های قبلی نفتی ایران توسط ژاپن و کره‌جنوبی به مبلغ دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار به بانک‌هایی در سوئیس و عمان واریز شده بود.

به دلیل مشکلات بانکی، این پرداخت‌ها از طریق بانک مرکزی امارات و با درهم امارات تسویه شده است.

سه منبع آگاه پیش از این از تصمیم هندوستان برای پرداخت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار از بدهی‌های نفتی این کشور به ایران از طریق بانک مرکزی امارات خبر داده بودند.

بنا بر اعلام این سه منبع آگاه که نامشان فاش نشده است٬ قرار است بانک هندی «رزرو» به جای خریداران هندی نفت ایران، دلار را از صرافی‌های معتبر خریداری کرده و آن را به بانک مرکزی امارات بدهد و سپس بانک امارات این پول را به شکل درهم در اختیار ایران قرار دهد.

ایران پیش‌ از این خواسته بود مبلغ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار از درآمد بلوکه شده‌ خود را از طریق بانک مسقط و به شکل ریال عمان دریافت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز