خبرگزاری کار ایران

داعش یکی از تاسیسات سلاح‌های شیمیایی عراق را تحت کنترل گرفت

کد خبر : ۱۸۴۴۹۸

تاسیسات شیمیایی «المثنی» واقع در شمال بغداد از ۱۱ ژوئن به کنترل داعش درآمده است.

نماینده عراق در سازمان ملل متحد اعلام کرد که گروه تروریستی داعش یکی از تاسیسات سلاح‌های شیمیایی این کشور را به کنترل درآورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز. «محمد علی الحکیم» در نامه‌ای به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که تاسیسات شیمیایی «المثنی» واقع در شمال بغداد از ۱۱ ژوئن به کنترل داعش درآمده است.

الحکیم افزود که بقایای برنامه سابق سلاح‌های شیمیایی عراق در این تاسیسات در دو اتاق محافظت‌شده در زیر زمین قرار دارد.

در این نامه که در تاریخ ۳۰ ژوئن به‌ بان فرستاده شده، آمده است که برخی از تجهیزات و ابزارهای برنامه شیمیایی سابق عراق توسط عناصر داعش غارت شده است.

الحکیم در نامه خود تصریح کرد که دولت عراق از اعضای سازمان ملل می‌خواهد که ناتوانی این کشور در پایبندی به تعهداتش برای نابودی سلاح‌های شیمیایی به علت ناامنی را درک کنند.

در همین حال، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که مواد شیمیایی موجود در تاسسیات شیمیایی المثنی قدیمی بوده و امکان رسیدن به آن نیز دشوار است.

کربی افزود اگر کسی به این مواد شیمیایی دست پیدا کند؟ نمی‌تواند از آن استفاده کند و اگر هم عناصر داعش به این مواد دست پیدا کنند برای خود آنها تهدید و نه برای دیگران تهدید به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز