خبرگزاری کار ایران

با کشته شدن مهاجمان؛

حمله به فرودگاه کابل پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۷۴

حمله به فرودگاه کابل ساعت حدود چهار و نیم صبح امروز – پنجشنبه - به وقت محلی با انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در حوزه پانزدهم پلیس آغاز شد و پس از حدود پنج ساعت درگیری٬ با کشته شدن آخرین فرد مهاجم پایان یافت.

مقام‌های امنیتی افغان اعلام کردند که حمله گروهی مهاجمان انتحاری به بخش نظامی فرودگاه کابل با کشته شدن تمامی مهاجمان پایان یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ حمله به فرودگاه کابل ساعت حدود چهار و نیم صبح امروز – پنجشنبه - به وقت محلی با انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در حوزه پانزدهم پلیس آغاز شد و پس از حدود پنج ساعت درگیری٬ با کشته شدن آخرین فرد مهاجم پایان یافت.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که در پایان درگیری، شش مهاجم که به زبان اردو حرف می‌زدند٬ کشته شدند.

«ایوب سالنگی» معاون امنیتی این وزارتخانه نیز در صفحه توییتر خود نوشته که آخرین مهاجم که تا لحظاتی پیش با نیروهای امنیتی درگیر بود، در طبقه چهارم ساختمان محل درگیری کشته شد.

پیش از این، «حشمت‌الله استانکزی» سخنگوی پلیس کابل گفته بود که پس از انفجار خودرو، گروهی از مهاجمان انتحاری مجهز به سلاح‌های سبک و سنگین به یک ساختمان نیمه کاره واقع در نزدیکی فرودگاه وارد شدند و از آنجا فرودگاه کابل را هدف قرار دادند.

فرماندهی پلیس کابل گفته است که در این حادثه یک پلیس زخمی شده و به هواپیماهای فرودگاه کابل صدمه‌ای نرسیده است.

طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

این نخستین حمله به فرودگاه کابل نیست. روز گذشته نیز دو موشک به میدان هوایی کابل اصابت کرد و هفته گذشته نیز فرودگاه کابل هدف حمله موشکی قرار گرفت.

فرودگاه بین‌المللی کابل از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های افغانستان است که پیش از این نیز بارها هدف شلیک موشک و حملات مسلحانه قرار گرفته است. این حملات باعثنگرانی درباره امنیت پروازها و حفاظت از مهمترین فرودگاه افغانستان شده است.

گفته می‌شود که پروازهایی که امروز باید در فرودگاه کابل فرود می‌آمدند٬ در فرودگاه‌های هرات و مزار شریف فرود آمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز