خبرگزاری کار ایران

«جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۰۳

پیروزی جوکو ویدودو که پس از دوهفته شمارش آرا در اندونزی اعلام شد، در حالی است که «پارابوو سوبیانتو» رقیب وی که ژنرال سابق ارتش است، معتقد است در این انتخابات تقلب صورت گرفته و به همین دلیل پیش از اعلام نتایج نهایی، از روند انتخابات کناره‌گیری کرد.

«جوکو ویدودو» فرماندار جاکارتا با کسب ۵۳ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهوری اندونزی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پیروزی جوکو ویدودو که پس از دوهفته شمارش آرا در اندونزی اعلام شد، در حالی است که «پارابوو سوبیانتو» رقیب وی که ژنرال سابق ارتش است، معتقد است در این انتخابات تقلب صورت گرفته و به همین دلیل پیش از اعلام نتایج نهایی، از روند انتخابات کناره‌گیری کرد.

این انتخابات که سومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اندونزی پس از دوره استبداد به شمار می‌رود، در ۴۷۸ هزار و ۵۹۳ مرکز اخذ رای برگزار شده و بیش از یک میلیون صندوق رای، آرای مردم را جمع‌آوری کردند.

۱۹۰ میلیون و ۲۹۰ هزار رای دهنده در داخل و خارج از اندونزی واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند.

اندونزی با جمعیت ۲۴۰ میلیون نفری، ‌ پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان محسوب می‌شود.

در پی اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری اندونزی، شماری از مقام های ارشد کشورهای مختلف از جمله نخست‌وزیر استرالیا و ‌وزیر خارجه آمریکا پیروزی جوکو ویدودو را به وی تبریک گفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز