خبرگزاری کار ایران

انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه امروز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۸۸

بر اساس جدید‌ترین نظرسنجی‌ها٬ «رجی طیب اردوغان» بین۵۰ تا ۵۴ درصد و «اکمل‌الدین احسان اوغلو» رئیس سابق سازمان همکاری اسلامی بین ۳۵ تا ۳۹ درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهند و حدود پنج تا هفت درصد شهروندان ترکیه نیز از «صلاح‌الدین دمیرتاش» تماینده اقلیت کرد حمایت می‌کنند.

شهروندان ترکیه امروز – یکشنبه – برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری تی‌آر‌تی، نتیجه‌ جدید‌ترین نظرسنجی‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه حاکی از آن است که «رحب طیب اردوغان» نخست‌وزیر این کشور در مقایسه با سایر کاندیدا‌ها از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

این نظرسنجی جدید حاکی از آن است که اردوغان بین۵۰ تا ۵۴ درصد و «اکمل‌الدین احسان اوغلو» رئیس سابق سازمان همکاری اسلامی بین ۳۵ تا ۳۹ درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهند و حدود پنج تا هفت درصد شهروندان ترکیه نیز از «صلاح‌الدین دمیرتاش» تماینده اقلیت کرد حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که حدود ۸۰ درصد شهروندان ترکیه در انتخابات ریاست‌جمهوری یکشنبه آینده شرکت می‌کنند.

شواهد حاکی از آن است که حزب حاکم «عدالت و توسعه» تصمیم دارد پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۱۵ میلادی قانون اساسی جدیدی را پیشنهاد دهد.

این نخستین بار است که مردم ترکیه رئیس‌جمهوری را با رای مستقیم خود انتخاب می‌کنند.

نامزد پیروز انتخابات باید بتواند اکثریت مطلق یعنی بیش از پنجاه درصد آرا را کسب کند. در غیراین‌صورت٬ انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز