خبرگزاری کار ایران

هشدار رهبران آمریکا و آلمان نسبت به ورود روسیه به خاک اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۴۲

اوباما و مرکل در بیانیه مشترکی که کاخ سفید منتشر کرده است، اعلام کرده‌اند که حضور سربازان روسی در اوکراین، افزایش تعداد نیروهای ارتش روسیه در مرزهای اوکراین و گلوله‌باران اوکراین از خاک روسیه، نشانه افزایش تنش‌ها توسط مسکو است.

«باراک اوباما» ریس‌جمهور آمریکا و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، نسبت به عبور کامیون‌های روسی به داخل مرزهای اوکراین هشدار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، اوباما و مرکل در بیانیه مشترکی که کاخ سفید منتشر کرده است، اعلام کرده‌اند که حضور سربازان روسی در اوکراین، افزایش تعداد نیروهای ارتش روسیه در مرزهای اوکراین و گلوله‌باران اوکراین از خاک روسیه، نشانه افزایش تنش‌ها توسط مسکو است.

کاخ سفید اعلام کرده است که رهبران آمریکا و آلمان توافق دارند که ورود غیرقانونی کاروان کامیون‌های روسی به داخل مرزهای اوکراین، یکی دیگر از تحرکات مسکو در نقض حاکمیت اوکراین محسوب می‌شود.

اوباما و مرکل پیش از سفر مرکل به کی‌یف با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

روسیه اعلام کرده است که کاروانی که جمعه گذشته از مرز اوکراین گذشته است، حاوی کمک‌های انسان‌دوستانه است اما اوکراین و آمریکا اعلام کرده‌اند که روسیه شرایط تعیین شده توسط اوکراین و صلیب سرخ جهانی را زیرپاگذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز