خبرگزاری کار ایران

اوباما مجوز جاسوسی هوایی از داعش را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۸۸

پنتاگون هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین به آسمان سوریه می‌فرستد، علاوه بر پهپادها احتمالا این پروازها هواپیماهای «یو۲» را نیز در بر خواهند گرفت.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌ یا مقام‌های ارشدی در دولت این کشور اعلام کرده‌اند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه پرواز بر فراز سوریه را برای رصد گروه تروریستی داعش صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، روزنامه «نیویورک‌تایمز» از قول یک مقام ارشد دولتی نوشت که باراک اوباما اجازه پرواز را صادر کرده است.

همین روزنامه به نقل از مقام‌های دفاعی آمریکا نوشته است که پنتاگون هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین به آسمان سوریه می‌فرستد، علاوه بر پهپادها احتمالا این پروازها هواپیماهای «یو۲» را نیز در بر خواهند گرفت.

شبکه خبری فاکس نیز از قول «یک مقام ارشد» دولت آمریکا اعلام کرده است که اوباما اجازه پرواز پهپادهای جاسوس را بر فراز سوریه صادر کرده است.

پیش از این «وال‌استریت جورنال» از قول مقام‌های ارشد آمریکایی اعلام کرده بود که پنتاگون در حال آماده شدن برای فرستادن هواپیماهای جاسوسی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به حریم هوایی سوریه برای جمع‌آوری اطلاعات درباره شبه‌نظامیان است.

ایالات متحده در حال حاضر در حمایت از نیروهای عراقی و پیشمرگه‌های کرد که در حال نبرد با نیروهای داعش هستند، به مواضع، ادوات و نیروهای این گروه حمله کرده است.

رسانه‌هایی مانند نیویورک‌تایمز انجام چنین پروازهایی را «گامی بلند» توسط آمریکا، برای ورودی مستقیم به بحران چند ساله سوریه ارزیابی کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که تصمیم ندارند دمشق را از این پروازهای احتمالی آگاه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز