خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

هیچ بندری در نوار غزه ایجاد نمی‌شود

کد خبر : ۱۹۹۸۶۶

در نوار غزه هیچ گونه بندری وابسته به حماس ایجاد نمی‌شود زیرا این اقدام با منافع اسرائیل، مصر و حتی منافع تشکیلات خودگردان فلسطین در تناقض است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند که هیچ بندری در نوار غزه ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نتانیاهو و یعلون در سخنانی تلویزیونی طی سخنانی بی‌اساس مدعی شدند که جنبش حماس از همه خواسته‌های خود عقب‌نشنینی کرده است.

نتانیاهو گفت که هنوز زود است که درباره تجاوز دوباره به نوار غزه یا عدم حمله مجدد به این منطقه اظهار نظر کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل در آینده مجبور است به شیوه‌های دیگری عمل کند اما اشاره‌ای به این شیوه‌های احتمالی نکرد.

وی مدعی شد که حماس قصد براندازی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را داشت و اسرائیل از این اقدام جلوگیری کرد.

نتانیاهو تصریح کرد که عباس باید میان سازش با اسرائیل و حماس یکی را انتخاب کند.

در همین حال، یعلون نیز مدعی پیروزی در دو عرصه سیاسی و نظامی علیه حماس شد. این در حالی است که بسیاری از مقام‌های رژیم صهیونیستی و تحلیل‌گران بین‌المللی به شکست سنگین این رژیم در جریان تهاجم اخیر این رژیم به نوار غزه اذعان کرده‌اند.

وی افزود که در نوار غزه هیچ گونه بندری وابسته به حماس ایجاد نمی‌شود زیرا این اقدام با منافع اسرائیل، مصر و حتی منافع تشکیلات خودگردان فلسطین در تناقض است.

پایان محاصره نوار غزه، گسترش محدوده ماهی‌گیری، آزادی اسرا و ایجاد بندر در نوار غزه از جمله شرط‌های جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در نوار غزه برای آتش‌بس به شمار می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز