خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

مشکل پیش روی کشورهای سنی، افراط‌گرایی است نه ایران

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۴۸

فکر می‌کنم به طور کاملا واضح، مشکل پیش روی کشورهای سنی در منطقه که شماری از آنها متحد ما هستند، ‌ ایران نیست.

«باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی علیه گروه داعش، گفته است که مشکل پیش روی کشورهای سنی منطقه، افراط‌گرایی است نه ایران.

به گزارش ایلنا به نقل از رویتزر، رییس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: «فکر می‌کنم به طور کاملا واضح، مشکل پیش روی کشورهای سنی در منطقه که شماری از آنها متحد ما هستند، ‌ ایران نیست.»

باراک اوباما همچنین درباره راهبرد آمریکا در قبال گروه داعش تصریح کرد که هم اکنون ائتلاف جهانی و منطقه‌ای برای مقابله با این گروه شکل گرفته است.

وی با این حال هرگونه اعزام نیرو به عراق و سوریه را رد کرده و گفته است: «این راهبرد «معادل جنگ عراق نخواهد بود».

رییس جمهوری آمریکا ادامه داد: «بخشی از ائتلاف جهانی خواهیم بود که در حمایت از عملیات زمینی نیروهای عراقی و کردها حملات هوایی انجام خواهد داد.»

باراک اوباما افزود که ۹ کشور پذیرفته‌اند که محور اصلی این ائتلاف باشند.

در همین حال، ‌ رییس جمهوری آمریکا گفته است که برنامه دولت خود را برای مقابله با گروه داعش برای شهروندان و قانون‌گذاران این کشور در هفته جاری بیان خواهد کرد.

وی همچنین درباره راهبرد آمریکا گفته است: «می‌خواهم مردم آمریکا متوجه ماهیت این تهدید شوند، بدانند که نحوه رویارویی ما با آن چگونه خواهد بود و این که مطمئن باشند که ما می‌توانیم با آن برخورد کنیم.

باراک اوباما گفته است که روز سه‌شنبه با شماری از اعضای کنگره دیدار کرده و روز چهارشنبه نیز برای مردم آمریکا سخنرانی خواهد و برنامه خود را برای مقابله با داعش تشریح خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد: «مرحله تازه آغاز شده و اکنون زمان اقدام عملی است.»

سخنرانی باراک اوباما در روز چهارشنبه(۱۰ سپتامبر) یک روز پیش از سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر به نیویورک و پنتاگون خواهد بود. در حملات اعضای گروه القاعده توسط هواپیماهای ربوده شده، به برج‌های دوقلو تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان وزارت دفاع آمریکا، حدود سه هزار نفر کشته شدند.

با این حال، رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است که اطلاعاتی درباره تهدید حملات قریب‌الوقوع داعش در خاک امریکا در دست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز