خبرگزاری کار ایران

گزارش علت سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین منتشر شد

کد خبر : ۲۰۳۱۷۷

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آثار باقی مانده بر قطعات به دست آمده از لاشه هواپیما در محل سقوط آن در اوکراین، «با آسیب‌های ناشی از اصابت تعداد زیادی اشیاء با شتاب زیاد از خارج به بدنه هواپیما انطباق دارد.»

هیات تحقیق درباره سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین نتیجه مقدماتی بررسی‌های خود را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در این گزارش آمده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که آثار باقی مانده بر قطعات به دست آمده از لاشه هواپیما در محل سقوط آن در اوکراین، «با آسیب‌های ناشی از اصابت تعداد زیادی اشیاء با شتاب زیاد از خارج به بدنه هواپیما انطباق دارد.»

براساس گزارش مقدماتی اداره ایمنی پرواز هلند، پراکنده شدن قطعات هواپیما در منطقه‌ای وسیع نشان می‌دهد که هواپیما قبل از برخورد با زمین، در هوا متلاشی شده بود.

هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ٧٧٧ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی در مسیر پرواز شماره MH۱۷ از آمستردام، هلند، به مقصد کوالالامپور در تاریخ ۱۸ ماه جولای در منطقه‌ای در شرق اوکراین سقوط کرد.

در این سانحه، تمامی ۲۹۸ سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند.

هواپیما در استان دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد که در آن زمان شاهد درگیری سنگین میان جدایی‌طلبان هوادار روسیه و دولت مرکزی اوکراین بود.

در زمان سقوط هواپیما، دولت اوکراین با استناد به استراق سمع مکالماتی که گفته می‌شد بین فرماندهان شورشی صورت گرفته، اعلام کرد که هواپیما هدف اصابت موشک زمین به هوای پیشرفته‌ای قرار گرفته که روسیه در اختیار جدایی‌طلبان قرار داده بود. منابع غربی نیز سرنگونی هواپیما در نتیجه اصابت موشک زمین به هوا را محتمل دانسته‌اند.

جدایی‌طلبان و دولت روسیه این نظر را رد کردند و در هر حال، دولت اوکراین را به دلیل تلاش برای مقابله نظامی با جدایی‌طلبان، مسئول نهایی هر گونه عملیات نظامی در منطقه دانستند.

به دلیل تسلط شبه‌نظامیان جدایی‌طلب بر منطقه سقوط هواپیما، ورود کار‌شناسان بین‌المللی به محل حادثه با تاخیر و همراه با برخی محدودیت‌ها صورت گرفت و گفته شد که احتمال دارد برخی از شواهد مربوط به عوامل ایجاد این سانحه توسط جدایی‌طلبان یا ماموران روسی جابه‌جا یا محو شده باشد.

در ماه مارس سال جاری هم یک فروند هواپیمای مسافربری مالزیایی با حدود ۲۳۹ مسافر و خدمه در مسیر پرواز از کوالالامپور به مقصد چین ناپدید شد و جست‌وجو برای یافتن نشانه‌هایی از آن هنوز هم ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز