خبرگزاری کار ایران

منابع دیپلماتیک غربی:

واشنگتن در جنگ علیه داعش با دمشق هماهنگ است

کد خبر : ۲۰۴۷۲۷

میان سوریه و آمریکا از طریق طرف سوم برای حمله به عناصر داعش هماهنگی و همکاری وجود دارد. طرف سوم، اطلاعات مربوط به اهداف و تحرکات داعش را در اختیار سوریه قرار می دهد و ارتش سوریه نیز آنها را هدف حمله قرار می‌دهد.

برخی منابع دیپلماتیک غربی از هماهنگی میان سوریه و آمریکا در جنگ علیه داعش خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الوطن سوریه، برخی منابع دیپلماتیک غربی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که میان سوریه و آمریکا از طریق طرف سوم برای حمله به عناصر داعش هماهنگی و همکاری وجود دارد.

این منابع افزودند که طرف سوم، اطلاعات مربوط به اهداف و تحرکات داعش را در اختیار سوریه قرار می دهد و ارتش سوریه نیز آنها را هدف حمله قرار می‌دهد.

به‌رغم این‌که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هر گونه هماهنگی واشنگتن و دمشق در حمله به داعش را تکذیب کرده است اما برخی منابع دیپلماتیک از این هماهنگی خبر داده و احتمال دادند که این هماهنگی از طریق بغداد، مسکو یا برلین یا حتی از طریق اتاق‌های عملیات نظامی موجود در «اربیل» صورت می‌گیرد.

منابع دیپلماتیک غربی همچنین فاش کردند که سوریه طی هفته‌ای اخیر اطلاعات دقیقی از یک دستگاه اطلاعاتی درباره نشست‌های مخفیانه رهبران داعش و تحرکات آن‌ها به دست آورده و در پی آن جنگنده‌های ارتش سوریه به این مواضع حمله کرده و با دقت آنها را هدف قرار دادند.

منابع دیپلماتیک غربی در ادامه تاکید کردند که ارتش سوریه از اطلاعاتی که در اختیارش قرار گرفته استفاده زیادی کرده و موفق شده است طی روزهای گذشته تعداد زیادی از مراکز داعش را منهدم کرده و شمار زیادی از عناصر این گروه تروریستی را نیز بکشد.

این منابع تکذیب هماهنگی آمریکا با سوریه در جنگ علیه داعش توسط مسئولان آمریکایی را رد کرده و گفتند که این تکذیب در نتیجه تعهداتی است که واشنگتن به ریاض و دوحه برای عدم همکاری با نظام حاکم بر سوریه در جنگ علیه داعش داده است تا بتواند حمایت مالی آنها را در این جنگ طولانی به دست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز