خبرگزاری کار ایران

پترو پوروشنکو:

پیروزی در شرق اوکراین تنها با ابزارهای نظامی امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۴۴

تاکید می‌کنم که غیرممکن است در شهرهای لوهانسک و دونتسک فقط با استفاده از نیروی نظامی پیروز شویم؛ هر چقدر ما نیروهای نظامی بیشتری را به این منطقه اعزام کنیم، از آن طرف روسیه هم نیروهای بیشتری را به جنگ می‌فرستد.

رییس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که پیروزی در مناطق شرقی این کشور تنها با استفاده از ابزارهای نظامی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «پترو پوروشنکو» که چند روز قبل از دولت آمریکا خواسته بود که به دولت وی تجهیزات نظامی جنگی بدهد، در حضور خبرنگاران و در دفاع از اعطای خودمختاری موقت به مناطق شرقی گفت: «تاکید می‌کنم که غیرممکن است در شهرهای لوهانسک و دونتسک فقط با استفاده از نیروی نظامی پیروز شویم. هر چقدر ما نیروهای نظامی بیشتری را به این منطقه اعزام کنیم، از آن طرف روسیه هم نیروهای بیشتری را به جنگ می‌فرستد.»

روز یکشنبه هزاران نفر در مسکو در اعتراض به آنچه دخالت روسیه در بحران اوکراین می‌خوانند، به خیابان‌های پایتخت روسیه آمدند.

پلیس مسکو شمار شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را پنج هزار نفر اعلام کرد، اما خبرنگار آسوشیتدپرس شمار حاضران را ۲۰ هزار نفر تخمین زده است.

ناآرامی در شرق اوکراین پس از آن آغاز شد که شبه جزیره کریمه با حمایت آشکار دولت روسیه به طور یک‌جانبه اعلام استقلال کرد. در پی این اتفاق، حامیان روسیه در مناطق دیگر شرق و جنوب شرقی اوکراین خواهان جدایی از دولت مرکزی این کشور شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز