خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

غرب بر اساس استانداردهای ساخته خود موضع‌گیری می‌کند

کد خبر : ۲۰۸۸۸۳

جنگ علیه تروریسم باید بر اساس قوانین بین‌المللی صورت گیرد. تلاش برای انجام کاری خلاف آئین‌نامه سازمان ملل، به فعالیت مشترک ما کمکی نمی‌کند. جنگ علیه تروریسم در داخل سوریه باید با همکاری دولت این کشور که آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده بود، صورت گیرد.

پس از اینکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «آرسنی یاتسنیوک» نخست‌وزیر اوکراین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سیاست خارجی روسیه انتقاد کردند، نوبت به وزیر امور خارجه روسیه رسید که در سازمان ملل به دفاع از سیاست‌های وزارتخانه تحت امر خود بپردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «سرگئی لاوروف» در سخنرانی خود به جای اشاره مستقیم به بحران اوکراین، از برنامه کشورهای غربی برای حمله به مواضع گروه داعش در عراق و سوریه انتقاد کرد.

لاوروف در این‌باره گفت: «جنگ علیه تروریسم باید بر اساس قوانین بین‌المللی صورت گیرد. تلاش برای انجام کاری خلاف آئین‌نامه سازمان ملل، به فعالیت مشترک ما کمکی نمی‌کند. جنگ علیه تروریسم در داخل سوریه باید با همکاری دولت این کشور که آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده بود، صورت گیرد.»

وزیر خارجه روسیه صحبت‌های خود را با متهم کردن غرب ادامه داد و گفت: «غرب جهت‌گیری خود را بر اساس بشردوستی طبق استانداردهای خود بنا کرده است. پس از این‌که آمریکا و اتحادیه اروپا خود را پیروز جنگ سرد دانستند و از دوران موسوم به پایان تاریخ خبر دادند، گسترش قلمروی ژئوپلیتیکی را که در اختیار خود داشتند آغاز کردند. آنها به ایجاد توازن در منافع مشروع همه مردم اروپا فکر نمی‌کنند.»

«وانگ یی» وزیر خارجه چین که یکی از متحدان روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌رود، با سرگئی لاوروف دیدار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز