خبرگزاری کار ایران

اوباما در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس»:

آمریکا ظهور داعش را دست کم گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۱۷

اقدام نظامی تنها بخشی از راه حل مقابله با شبه‌نظامیان داعش و هم‌زمان به یک راه حل سیاسی نیز نیاز است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا اذعان کرده است که سازمان‌های دولتی این کشور تهدید ناشی از شبه‌نظامیان افراطی در سوریه را دست کم گرفته بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ اوباما طی مصاحبه‌ای گفت که نیروهای آمریکایی در همکاری با قبایل سنی موفق شده بودند القاعده را در عراق شکست دهند، اما اعضای این گروه با بهره‌برداری از خلاء قدرت در سوریه در قالب داعش سر برآوردند.

در همین حال درگیری‌های شدیدی در غرب پایتخت عراق جریان داشته است.

اوباما در مصاحبه‌ای با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت که سوریه برای شبه‌نظامیانی که توانسته‌اند از ناآرامی در این کشور بهره‌برداری کنند٬ «نقطه انفجار» است.

وی تاکید کرد که اقدام نظامی تنها بخشی از راه حل مقابله با شبه‌نظامیان داعش و هم‌زمان به یک راه حل سیاسی نیز نیاز است.

اوباما گفت: «شبه‌نظامیان در جریان ناآرامی‌های سوریه توانستند تجدید قوا کرده٬ از هرج و مرج بهره بگیرند و افراطگرایان خارجی و کسانی که به حرف‌های پوچ آنها باور داشتند را جذب کنند.»

وی افزود که افراط‌گرایان با جذب بقایای ارتش قدیمی صدام٬ دیکتاتور سابق عراق در این کشور موفق به کسب توان نظامی شده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که «جیمز کلاپر» رئیس امنیت ملی آمریکا اذعان کرده بود که آمریکا «آنچه در سوریه اتفاق می‌افتاد را دست کم گرفته بود».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا همچنین توانایی و اراده ارتش عراق برای مقابله با شبه‌نظامیان را بیش از آنچه واقعا هست٬ فرض کرده بود گفت: ‌ «درست است؛ این کاملا درست است».

اوباما گفت که راه حل سیاسی برای این بحران اهمیت کلیدی دارد، راه حلی که حاصل مصالحه میان جوامع سنی و شیعه باشد.

هم اکنون ائتلافی از کشورهای عربی و غربی تحت رهبری آمریکا یک عملیات هوایی را برای مقابله با داعش در عراق و سوریه آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز