خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت مشارکت همه احزاب سیاسی افغانستان در دولت وحدت ملی را خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۳۲

شورای امنیت همچنین اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز عناصر گروه‌های تروریستی طالبان و القاعده و دیگر گروه‌های تندرو با هدف بی‌ثبات کردن اوضاع کشور را محکوم کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز دوشنبه ضمن استقبال از برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان، بر اهمیت مشارکت همه احزاب سیاسی این کشور در دولت وحدت ملی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، اعضای پانزده گانه شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای بر اهمیت مشارکت همه احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان در دولت وحدت ملی تأکید کردند تا آینده‌ای صلح آمیز، متحد و موفق برای همه مردم افغانستان محقق شود.

اعضای شورای امنیت همچنین از دولت جدید افغانستان خواستند به صورت جدی مشکلات فراروی این کشور از جمله امنیت، غذا، حقوق بشر، دموکراسی و مسائل اقتصادی را حل و با فساد مالی و بحران مواد مخدر مبارزه کنند.

در ادامه بیانیه، شورای امنیت همچنین اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز عناصر گروه‌های تروریستی طالبان و القاعده و دیگر گروه‌های تندرو با هدف بی‌ثبات کردن اوضاع کشور را محکوم کرده است.

براساس این گزارش، «اشرف غنی احمدزی»، روز گذشته پس از ادای سوگند، «عبدالله عبدالله» رقیب اصلی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را به عنوان رئیس اجرایی دولت جدید افغانستان معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز