خبرگزاری کار ایران

لاورووف:

ادامه مذاکرات شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۷۲

مساله هسته‌ای کره‌شمالی هنوز حل نشده و این موضوع بر روابط بین پیونگ‌یانگ و کشورهای حاضر در مذاکرات شش‌جانبه تاثیر منفی گذاشته است. اهداف ما هنوز به‌طور کامل هماهنگ نشده‌ است اما این درک وجود دارد که کشورهای درگیر این موضوع از گرفتن تصمیم‌های عجولانه و رویارویی با یکدیگر خودداری کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از سرگیری مذاکرات شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی را امکان‌پذیر دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا نیوز، وزیر خارجه روسیه امروز - چهارشنبه - گفت که از سرگیری گفت‌و‌گو درباره خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی امکان پذیر است.

لاوروف گفت: «مساله هسته‌ای کره‌شمالی هنوز حل نشده و این موضوع بر روابط بین پیونگ‌یانگ و کشورهای حاضر در مذاکرات شش‌جانبه تاثیر منفی گذاشته است. اهداف ما هنوز به‌طور کامل هماهنگ نشده‌ است اما این درک وجود دارد که کشورهای درگیر این موضوع از گرفتن تصمیم‌های عجولانه و رویارویی با یکدیگر خودداری کنند.»

لاوروف افزود که به رضایت تمام شرکت‌کنندگان در این مذاکره نیاز است و مذاکره‌های اخیر نشان داده است که امکان ادامه این گفت‌و‌گو‌ها وجود دارد و فقط مساله زمان مطرح است.

کره‌شمالی از زمان کناره‌گیری از آخرین مذاکرات شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای که بین روسیه، آمریکا، چین، کره‌شمالی، کره‌جنوبی و ژاپن برگزار شده بود، بار‌ها آمادگی خود را برای ادامه روند مذاکره‌ اعلام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز