خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد آمریکایی:

عناصر داعش در افغانستان حضور ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۴۹

فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان، در نخستین مصاحبه خود از زمان تصدی این سمت در ماه گذشته میلادی، گفته است که «اطلاعات معتبری» در دست نیست که نشان دهد نفرات داعش در افغانستان نیز فعالیت دارند.

یک فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان تاکید کرد که حضور شبه‌نظامیان داعش در این کشور قابل تایید نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جان کمپل» فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان، در نخستین مصاحبه خود از زمان تصدی این سمت در ماه گذشته میلادی، گفته است که «اطلاعات معتبری» در دست نیست که نشان دهد نفرات داعش در افغانستان نیز فعالیت دارند.

هفته گذشته درگیری سنگینی در غزنی، واقع در جنوب کابل روی داد و در پی آن، گزارش‌هایی مبنی بر این‌که شبه‌نظامیان مسلح گروهی از غیرنظامیان را گردن زده‌اند، منتشر شد.

در ماه های اخیر، گردن زدن افراد با گروه داعش در عراق و سوریه مرتبط بوده است. در چند مورد، این گروه از بریدن سر اتباع خارجی فیلم ویدیوئی هم تهیه کرده و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

ژنرال کمپل گفته است که گزارش‌های مربوط به گردن زدن و سر بریدن در غزنی «مبالغه‌آمیز» بوده است.

وی در عین حال تاکید کرده است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مراقب اوضاع در افغانستان بوده و درباره نفوذ داعش در این کشور کاملا هوشیار هستند.

بر اساس این گزارش، این فرمانده آمریکایی از آغاز فعالیت رئیس‌جمهوری جدید افغانستان و اقدام سریع وی در امضای پیمان امنیتی بین این کشور با آمریکا و ناتو نیز ابراز خرسندی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز