خبرگزاری کار ایران

اردوغان: تفاوتی میان «داعش» و «پ‌ک‌ک» وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۰۱

رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی خود گفت: «دولت اسلامی(داعش) برای ما همانند پ‌ک‌ک است. اشتباه است اگر تصور کنیم که این دو با همدیگر تفاوت دارند و از یکدیگر جدا هستند.»

رئیس‌جمهوری ترکیه، روز شنبه، ابراز عقیده کرد که هیچ تفاوتی میان گروه «داعش» و «حزب کارگران کردستان»(پ‌ک‌ک) وجود ندارد و هر دو سازمان‌های تروریستی هستند.

به گزارش ابلنا به نقل از «ریانووستی»، «رجب طیب ادوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی خود به مناسبت عید قربان در استانبول گفت: «دولت اسلامی(داعش) برای ما همانند پ‌ک‌ک است. اشتباه است اگر تصور کنیم که این دو با همدیگر تفاوت دارند و از یکدیگر جدا هستند. به غیر از این اینها، سازمان‌های تروریستی دیگری نیز وجود دارد. ما نیز همانند دیگر کشورهای جهان، باید به درستی آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.»

براساس این گزارش، عناصر تروریستی داعش، به تازگی به شهر «عین العرب»(کوبانی) که از مهم‌ترین شهرهای کردستان سوریه است حمله کردند که به دنبال آن حدود ۱۴۰ هزار کرد از این منطقه به سمت ترکیه فرار کردند.

استقلال طلبان کرد در ترکیه از جمله «پ‌ک‌ک» از سال ۱۹۸۴ علیه دولت این کشور می‌جنگند. دو طرف در سال ۲۰۱۳ در خصوص آتش‌بس موافقت کردند اما این آتش‌بس در ماه سپتامبر پس از آنکه «پ‌ک‌ک» در اعتراض به سوء رفتار دولت آنکارا با کردهای سوریه، به نیروهای پلیس ترکیه حمله کرد، شکسته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز