خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه:

صدها نفر در «عین‌العرب» در محاصره داعش هستند

کد خبر : ۲۱۲۵۰۶

«استفان د میستورا» در نشستی مطبوعاتی در ژنو گفت که برای وارد شدن و خروج از کوبانی تنها یک مسیر باریک باقی مانده است و به جز این مسیر، کوبانی «به معنای واقعی کلمه در محاصره» گروه داعش قرار دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هشدار داده است که حدود ۷۰۰ نفر که اغلب افرادی مسن هستند، همچنان در شهر «عین‌العرب»(کوبانی) در سوریه گرفتار هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ «استفان د میستورا» در نشستی مطبوعاتی در ژنو گفت که برای وارد شدن و خروج از کوبانی تنها یک مسیر باریک باقی مانده است و به جز این مسیر، کوبانی «به معنای واقعی کلمه در محاصره» گروه داعش قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام ارشد سازمان ملل متحد گفت که صدها نفر که اغلب از غیرنظامیان مسن هستند، در شهر گرفتار هستند و حدود ۱۰ تا ۱۳ هزار نفر هم در نزدیکی شهر حضور دارند.

وی گفت که اگر شهر به دست گروه داعش بیفتد، غیرنظامیان «به احتمال خیلی زیاد کشته» می‌شوند و اضافه کرد که سازمان ملل متحد نمی خواهد شاهد «یک سربرنیتسای دیگر» باشد.

در سال ۱۹۹۵ میلادی و در جریان درگیری‌ها در بوسنی، هزاران مرد و پسر مسلمان در سربرنیتسا توسط نیروهای نظامی صرب کشته شدند.

استفان د میستورا از ترکیه هم خواست تا به افراد داوطلب اجازه دهد برای دفاع از شهر کوبانی در مقابل گروه داعش وارد خاک سوریه شوند.

براساس برخی گزارش‌ها٬ نیروهای داعش کنترل مقر تشکیلات کردها را در شهر کوبانی در دست گرفته‌اند، ولی مقام‌های ارشد کردهای سوریه این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

در سه هفته گذشته شبه‌نظامیان کرد و نیروهای گروه داعش در نزدیکی مرز ترکیه در سوریه، در جنگ بر سر شهر کوبانی بوده‌اند.

درگیری‌ها باعثشده است که صدها هزار سوری که اغلب کرد هستند، به ترکیه پناه ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز