خبرگزاری کار ایران

پوتین دستور عقب‌نشینی نظامیان روس از مرز اوکراین را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۶۴

سخنگوی رییس‌جمهوری روسیه گفته است که حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ سرباز که در حال انجام تمرین‌ها نظامی در منطقه «روستوف» هستند، به پادگان‌های خود باز خواهند گشت.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری این کشور دستور عقب‌نشینی سربازان روس از مناطق مرزی روسیه و اوکراین را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، یک سخنگوی رییس‌جمهوری روسیه گفته است که حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ سرباز که در حال انجام تمرین‌ها نظامی در منطقه «روستوف» هستند، به پادگان‌های خود باز خواهند گشت.

روسیه در گذشته عقب‌نشینی نیروهای خود از مناطق مرزی را اعلام کرده بود ولی دولت آمریکا اعلام کرده است که این عقب‌نشینی‌ها هیچ وقت عملی نشدند.

اکنون دستور رییس‌جمهوری روسیه برای عقب‌نشینی سربازان خود از مرز اوکراین چند روز قبل از دیدار روسای دو کشور صادر شده است.

قرار است پوتین جمعه آینده با «پترو پوروشنکو» همتای اوکراینی خود در ایتالیا دیدار کند.

روسیه همواره اتهام‌های ارسال نیرو و تسلیحات نظامی به جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را رد کرده است.

با این حال از ماه آوریل تا کنون میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان روس‌تبار درگیری‌های متعددی در مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» اتفاق افتاده است.

دونتسک و لوهانسک دو استان شرقی هستند که جنگ داخلی تقریبا شش ماهه در آن‌ها به مرگ بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر انجامیده است.

با این که دولت اوکراین و جدایی‌طلبان روس‌تبار در تاریخ پنجم ماه سپتامبر به طور رسمی اعلام آتش‌بس کردند، درگیری‌ها در این مدت ادامه داشته است.

پوروشنکو گفته است که انتظار ندارد مذاکرات با روسیه «آسان» باشد اما امیدوار است که اختلافات دو کشور بر سر گاز صادراتی روسیه به اوکراین رفع شوند.

روسیه در ماه ژوئن گذشته صادرات گاز را به دلیل پرداخت نشدن بدهی‌های پیشین اوکراین، قطع کرد.

در صورت رفع نشدن اختلاف‌ها، اوکراین در ماه‌های زمستان با کمبود شدید گاز رو‌به‌رو خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز