خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروهای کرد:

نیروهای داعش از اکثر مناطق کوبانی بیرون رانده شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۱۷

«بهارین قندیل» که فرماندهی نیروهای کرد را در شرق کوبانی به عهده دارد٬ ابراز امیدواری کرد که این شهر به زودی به طور کامل از کنترل نیروهای داعش آزاد شود.

یک فرمانده نیروهای شبه‌نظامی کرد در شهر «عین‌العرب»(کوبانی) گفت که عناصر داعش از تمامی مناطق این شهر به جز دو منطقه در حومه شرقی که همچنان به مقاومت ادامه می‌دهند، بیرون رانده شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ «بهارین قندیل» که فرماندهی نیروهای کرد را در شرق کوبانی به عهده دارد٬ ابراز امیدواری کرد که این شهر به زودی به طور کامل از کنترل نیروهای داعش آزاد شود.

وی افزود که شبه‌نظامیان کرد گروه یگان‌های مدافع خلق در کوبانی اخیرا سلاح، تجهیزات و نیرو دریافت کرده‌اند. وی به این که این سلاح‌ها و تجهیزات از چه منبعی ارسال شده‌اند٬ اشاره‌ای نکرد.

از زمان آغاز حملات نیروهای داعش به شهر کوبانی در یک ماه گذشته، صدها نفر از مردم این شهر کشته شده و تعداد زیادی هم آواره شده‌اند.

پیش از این «ادریس نعسان» از مقام‌های کرد گفته بود که گروه داعش کنترل بخش‌هایی از کوبانی را طی چند روز اخیر از دست داده است.

در همین حال «زید رعد حسین» کمیسر جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد، گروه داعش را عامل بالقوه نسل‌کشی خواند.

وی در نخستین نشست مطبوعاتی خود گروه داعش را آنتی تز حقوق بشر توصیف کرد و گفت که وجود آن در کنار شیوع ابولا یکی از دو بحران عظیمی است که جهان با آنها رو‌به‌رو است.

زید هشدار داد که کاهش بودجه شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌تواند منجر به موارد نقض حقوق بشر از نوعی که داعش به آنها دست می‌زند، شود. وی افزود که با کاهش بودجه این شورا، نه بر این‌گونه اقدام‌ها نظارتی صورت می‌گیرد و نه عاملان آنها مجازات خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز